01 nov 2013

Een duidelijke keuze in Gent voor openbaar vervoer

"Voor het einde van de zomer 2014 is het nieuwe nachtnet een feit, de vertramming van lijnen 3 en 7 komt er door en de eerste supertrams komen naar Gent". Aan het woord voormalig fractieleider in het Vlaams Parlement Filip Watteeuw maar sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 mobiliteitsschepen in Gent. Eén en al daadkracht.

"Voor het einde van de zomer 2014 is het nieuwe nachtnet een feit, de vertramming van lijnen 3 en 7 komt er door en de eerste supertrams komen naar Gent". Aan het woord voormalig fractieleider in het Vlaams Parlement Filip Watteeuw maar sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 mobiliteitsschepen in Gent. Eén en al daadkracht.

Gent heeft traditioneel een goed imago op vlak van mobiliteit, en toch beweegt er veel sinds Filip Watteeuw groene schepen van mobiliteit werd. "Het nieuwe stadsbestuur hakt knopen door. We gaan volledig voor openbaar vervoer. Het is niet langer : "ja, maar". We hebben als stadsbestuur duidelijke keuzes gemaakt en dat wordt geapprecieerd door De Lijn", aldus Filip Watteeuw. Onze schepen wordt hierin bijgetreden door Dirk Busschaert, directeur van De Lijn Oost-Vlaanderen. Busschaert: "door die duidelijke signalen kan ik eenvoudiger budgetten vrij krijgen voor projecten in Gent. Dat maakt een groot verschil".

Vind Groen in je buurt

Vind je gemeente

We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Lees meerOK