13 feb 2015

Valentrein: Treinreiziger wil snelle aanpassingen dienstregeling (en koffie)

Vanmorgen organiseerde Groen de jaarlijkse Valentreinactie, waarbij treinreizigers worden bedankt voor hun positieve keuze. Stefaan Van Hecke: “We willen de veelgeplaagde treinreiziger een hart onder de riem steken met een positieve actie.”

Voorzitter Meyrem Almaci deelde koffiekoeken en koffie uit op de trein, en aan verschillende stations in het hele land werden flyers uitgedeeld, waarop reizigers hun ideeën voor een ideale treinrit konden neerschrijven. Groen verzamelde op die manier veel reacties van de treinreizigers. Grootste bekommernis onder de treinreizigers is de stiptheid van de treinen. Onder de ideeën een heel sterke vraag naar meer comfort, onder de vorm van meer stopcontacten, meer opslagruimte, gratis wifi en een koffiebar. Van Hecke: “Alles begint natuurlijk bij de onmiddellijke herziening van het vervoersplan. Vooral in kleine stations is het aanbod nu ontoereikend. Daarnaast merken we dat de reiziger ook ontevreden is over de kwaliteit, de netheid van de treinen en over het gebrek aan zitplaatsen.” Pittig detail: Voorzitter Meyrem Almaci miste de actie op een haar na, omdat haar trein vanuit Antwerpen te kampen kreeg met een technische storing en een half uur te laat in Mechelen Nekkerspoel aankwam.

Vind Groen in je buurt

Vind je gemeente

We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Lees meerOK