Verleng je lidmaatschap: veelgestelde vragen

Omdat we in de laatste rechte lijn naar de verkiezingen sterker moeten staan dan ooit, vereenvoudigen we onze ledenadministratie. Je lidmaatschap verlengen is makkelijker dan ooit.

Verleng je lidmaatschap

 


 

Betalen

Hoe moet ik nu mijn lidgeld betalen?

Je kan betalen met bankkaart, kredietkaart of domiciliëring. Alles wordt online afgehandeld: je hoeft geen gestructureerde mededeling over te typen of papieren op te sturen per post. We werken samen met professionele partners, zodat je betaling veilig wordt afgehandeld. 

 

Hoeveel bedraagt het lidgeld nu?

Voortaan kies je nog eenvoudiger hoeveel lidgeld je wilt bijdragen. Je hebt de keuze tussen 1, 10, 30 of 50 euro voor één jaar.

Kies je voor een eenmalige betaling met bankkaart of kredietkaart, dan kan je elk jaar opnieuw kiezen hoeveel je bijdraagt. Kies je voor domiciliëring of terugkerende betaling met kredietkaart, dan verlengen we je lidmaatschap voor dat bedrag tot je ons een seintje geeft.

 

Ik wil echt niet online betalen. Wat moet ik nu doen?

We willen met aandrang vragen om je lidmaatschap online te verlengen en te betalen. Het is veilig en makkelijk en het bespaart jou en ons heel wat werk. Wil je toch met een handmatige overschrijving betalen? Neem dan contact met ons op. Ons team bezorgt je de nodige informatie en verwerkt je betaling handmatig.

 


 

Gezinslidmaatschap

Hoe verleng ik een gezinslidmaatschap?

Gezinslidmaatschappen bestaan niet meer. Eén persoon is voortaan één lidmaatschap. Elk gezinslid moet zelf naar www.groen.be/verleng surfen, zijn/haar eigen gegevens invullen en een betaling uitvoeren.

 

Kan ik niet meer betalen voor andere gezinsleden?

Als gezinshoofd kan je nog steeds betalen voor andere gezinsleden. Je moet dan de gegevens van het gezinslid zelf invullen en niet je eigen gegevens of 'familie Janssens'. Je doorloopt alle stappen en doet een afzonderlijke betaling voor elk gezinslid.

 

Betekent dit dat ik nu veel meer lidgeld moet betalen?

Voortaan kies je zelf hoeveel lidgeld je betaalt. Vind je 10 euro per gezinslid te veel, dan kan je 1 euro per gezinslid betalen.

 

Waarom schrappen jullie het gezinslidmaatschap?

Ons nieuwe systeem heeft tal van voordelen. Eén persoon is één lidmaatschap en elk lid kan afzonderlijk zijn communicatievoorkeuren beheren. Daarnaast kan je voortaan zelf kiezen hoeveel lidgeld je bijdraagt. Bovendien kan de betaling voortaan helemaal online. Da's een berg papier uitgespaard!

 


 

Verlengen

Hoe zal ik binnen een jaar mijn lidmaatschap moeten verlengen?

Dat hangt af van je betaalmiddel.

Doe je nu een eenmalige betaling met bankkaart of kredietkaart, dan sturen we je binnen een jaar een e-mail met de vraag om je lidmaatschap te verlengen. Je kan dan opnieuw zelf een bedrag en een betaalmiddel kiezen.

Kies je voor een domiciliëring of een terugkerende betaling met kredietkaart, dan verlengen we je lidmaatschap automatisch voor hetzelfde bedrag. We sturen je wel elk jaar een herinnering vóór de betaling wordt uitgevoerd, zodat je kan opzeggen als je dat wilt. Dat doe je door ons te mailen of te bellen.

 

Hoe lang is mijn lidmaatschap geldig?

Je lidmaatschap is één jaar geldig. Verleng je op 15 februari 2018, dan is je lidmaatschap geldig tot en met 14 februari 2019.

 

Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?

Koos je voor een eenmalige betaling met bankkaart of kredietkaart, dan hoef je helemaal niets te doen. Als je niet betaalt, zeggen we na een tijdje automatisch je lidmaatschap op.

Betaal je met domiciliëring of terugkerende betaling met kredietkaart, dan neem je contact met ons op om je lidmaatschap op te zeggen. We sturen je elk jaar een herinnering vóór de betaling wordt uitgevoerd, zodat je kan opzeggen als je dat wilt.

Vind Groen in je buurt

Vind je gemeente

We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Lees meerOK